Protokol imzalandı… Verileri izinsiz kullananlar düşünsün!


ANKARA (İGFA) – Dünyada süratle gelişen dijitalleşme, öbür tüm alanlarda olduğu üzere pazarlama, satış ve reklam alanında da değişime yol açmış, bu alanda kullanılan klâsik prosedürler, yerini dijital reklam ve uygulamalara bıraktı. Reklam uygulamalarının ferdî bilgi mahremiyetini ihlal etmek suretiyle tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemesi, şahsî dataların korunması hukuku ile tüketicinin korunması hukukunu kaçınılmaz halde kesişti.

Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her bölümünde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile ferdî bilgilerin kullanımına ait ortak alanlarda milletlerarası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da muhtemel ihlallere karşı ortak siyaset üretilmesi amacıyla, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Ferdî Dataları Müdafaa Kurumu arasında İş Birliği Protokolü imzalandı.

Protokol ile, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin ferdî dataları üzerindeki denetiminin güçlendirilmesi hedeflendi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir